strategisk innkjøper

Innkjøpsavdelingen vår er under omstilling, og vi søker nå en ressurs som skal bidra til å utvikle Tingstads strategiske innkjøpsarbeid. Søknadsfrist 31.01.2024.

I denne rollen vil du få mulighet til å påvirke oppgaver og ansvarsområder basert på selskapets og innkjøpsavdelingens behov.

Stillingsinnholdet vil kunne bli tilpasset til kandidaten, men vi ser for oss at følgende arbeidsoppgaver vil være viktig: 

  • Løpende utvikling og oppfølging av leverandører iht. rutiner og prosedyrer 
  • Daglig oppfølging og innkjøp av egen portefølje 
  • Strategisk innkjøpsarbeid og prosjektinnkjøp 
  • Optimalisering av innkjøp og lagerbeholdning i egen portefølje
  • Aktivt bidra i optimalisering av bruken av vårt ERP system, og være avdelingens "superbruker" 
  • Oppdatering og vedlikehold av grunndata og systemforbedring
  • Bidra til utvikling av gjeldene avtaler og praksis, herunder digitalisering av vareflyt, rapportering og prognosestyring 
  • Inngå som ressurs i utviklings- og forbedringsprosjekter 
  • Støtte salgsavdelingen ved anbud og prosjektforespørsler 
  • Utarbeide forespørsler, foreta tilbudsevalueringer og forhandle i kjent leverandørmasse
     

Hvem er du?

  • For å lykkes i rollen tror vi du må ha erfaring fra innkjøp, prognosearbeid, leverandørforhandlinger og internasjonal handel. Det vil nok være en fordel om du har god kommersiell forståelse. Vi bruker Office 365 og Power BI.

  • Du bør ha god kjennskap til, og interesse for effektivisering av prosesser igjennom aktiv bruk av ERP-systemer.

  • Du bør være god på kommunikasjon på norsk og engelsk – både skriftlig og muntlig.

  • Du har antakeligvis utdanning på bachelornivå, men du kan også lykkes i jobben dersom du har erfaring som kompenserer for formell utdanning. Rent personlig bør du være selvstendig, initiativrik og ha god gjennomføringsevne. Du er nok også analytisk, strukturert og grundig. I rollen vil det være viktig å være fleksibel, løsningsorientert, og du kommer langt med å være en god relasjonsbygger – både internt og eksternt.

 

Hos oss får du

Stillingen byr på interessante og utfordrende arbeidsoppgaver, med mulighet til å forme din egen hverdag i et teknisk og kommersielt fagmiljø. 

I tillegg er det gode muligheter for personlig og faglig utvikling i Tingstad og i Koppernæs-konsernet. Stillingen rapporterer til purchase Manager og vil ha kontorsted ved våre lokaler i Breivika, Ålesund.

 

Noe reising må påregnes.
 

Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, inkl. bonus, pensjons- og forsikringsordninger. 
 

Dersom du synes rollen virker spennende, og du kjenner deg igjen i beskrivelsen over, så håper vi du sender inne en søknad – for vi vil gjerne bli bedre kjent med deg!

 

Ønsker du å søke, eller vite mer?

Kontakt Bjørn Sæther hos Converto.

Mobil: 918 39 657

Søknadsskjema